Wij vinden het belangrijk van cliënten te horen hoe zij onze zorg ervaren, want zo kunnen wij deze nog beter afstemmen op hun behoeften en wensen. Daarom vragen we je aan het eind van je behandeling mee te werken aan het cliënttevredenheidsonderzoek. Je ontvangt een vragenlijst (CQI-Consumer Quality Index, ook wel GGZ-thermometer), die je ook anoniem kunt invullen. In dit geval worden de uitkomsten niet gedeeld met de behandelaren. Alle uitkomsten (anonieme en niet-anonieme) kunnen we gebruiken voor het verbeteren van onze zorg.
Onderdeel | Score 2022 | Score 2021 |
Bejegening (1-5) | 4,9 | 4,9 |
Informatie over behandeling (1-5) | 4,4 | 4,4 |
Samen beslissen (1-5) | 4,6 | 4,6 |
Uitvoering behandeling (1-5) | 4,5 | 4,5 |
Bereikbaarheid behandelaar (1-5) | 4,8 | 4,7 |
Informatie over cliëntenorganisatie (1-5) | 3,8 | 3,8 |
Keuzevrijheid betrokkenheid naasten (1-5) | 4,3 | 4,0 |
Informatie over bijwerkingen (1-5) | 4,1 | 3,8 |
Bespreken resultaten vragenlijsten (1-5) | 4,3 | 4,2 |
Rapportcijfer behandeling (1-10) | 8,7 | 8,7 |
ROM (Routine Outcome Measurement) meet je klachten en welzijn voor, tijdens en aan het eind van de behandeling. Dit doen we met vragenlijsten. Met ROM kunnen we het effect van je behandeling in de gaten houden. Zo kun je samen met je behandelaar de voortgang volgen en, als het nodig is, samen het behandelplan aanpassen. Op deze manier proberen wij je de zorg te bieden die bij jou past.
Het is lastig om onze behandelresultaten te vergelijken met andere GGZ-instellingen. Sinds begin 2017 leveren we geen data meer aan Stichting Benchmark GGZ (SBG) naar het advies van GGZ Nederland. Hopelijk komt er weer een dataportaal beschikbaar waarmee we onze gegevens kunnen vergelijken met landelijke gegevens uit de GGZ-sector.
Bekijk hier de volledige resultaten uit ons tevredenheidsonderzoek. Onze zorg ook beoordelen? Dat kan op Zorgkaart Nederland.
Tevredenheid
Afname stemmingsklachten
Zou ons aanbevelen