u bent hier: Homepage Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ’s)

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je vragen over het verloop van je aanmeldproces, over kosten en vergoeding, over de regels die gelden voor afmelden of het verloop van je behandeling? Grote kans dat je de antwoorden hier vindt.

Waar vind ik de actuele wachttijden?

De actuele wachttijden per locatie vind je hier.

Hoe kan ik de wachttijd overbruggen?

Na het intakegesprek heb je toegang tot onze Welkomstmodule in het cliëntenportaal. Hier vind je alle informatie die je helpt voorbereiden op de behandeling, oefeningen die waardevolle inzichten kunnen opleveren en andere informatie en tips waarmee je vast aan de slag kunt. Soms krijg je tijdens de intake daarnaast het advies om vast gebruik te maken van een e-healthmodule of startgroep.

Wat gebeurt er na het intakegesprek?

Na het intakegesprek is er een wachttijd tot de individuele behandeling bij een therapeut start. Gedurende deze tijd kun je gebruik maken van onze Welkomstmodule in het cliëntportaal. Daarin staat informatie over onze behandelingen en oefeningen. Wanneer de intaker dat heeft geadviseerd, kun je in deze periode ook gebruik maken van e-healthmodules of onze Startgroep. De startgroep kan online of locatie worden gevolgd, en is gericht op het verstrekken van informatie over de verschillende gevolgen van kanker.

Wanneer word ik uitgenodigd voor een intakegesprek?

Als de aanmelding rond is, bellen we je om een intakegesprek in te plannen. Ook ontvang je digitaal of per post een intakevragenlijst. Deze gebruikt de behandelaar om het intakegesprek voor te bereiden. Wil je weten hoe lang het ongeveer duurt tot je intakegesprek, bekijk dan de actuele wachttijden.

Mijn cliënt heeft geen kanker, maar wel een ernstige ziekte. Kan ik verwijzen?

In principe kunnen ook deze cliënten bij ons terecht. Neem voor overleg contact met ons op.

Komt het HDI ook in het ziekenhuis?

Na overleg met de verwijzer én de behandelend medisch specialist komen wij ook bij mensen in het ziekenhuis.

Biedt het HDI ook psychiatrische zorg?

Er werkt een psychiater bij het HDI die op aanvraag van een verwijzer of HDI-therapeut psychiatrisch onderzoek kan doen, indien nodig medicatie voorschrijft en beschikbaar is voor consultatie. Het HDI biedt nadrukkelijk géén crisisopvang. Schakel bij een acute crisissituatie de (dienstdoende) huisarts in.

Hoe verloopt de aanmeldprocedure voor mijn patiënt?

Stap 1: Uw patiënt heeft eerst een verwijzing nodig. Verwijzen kan via Zorgdomein, of met een verwijsbrief.

Stap 2: Wij nodigen uw patiënt uit voor een intake.

Stap 3: Uw patiënt heeft een intakegesprek met een van onze therapeuten.

Stap 4: De regiebehandelaar en de patiënt hebben een focusgesprek.

Kan ik van tevoren met een therapeut overleggen over een verwijzing?

Dat is mogelijk. Stuur een e-mail naar onze teamleiders zorg Umberto Argese, uargese@hdi.nl of Martine van der Goot, mvandergoot@hdi.nl.

Hoe snel kan mijn patiënt terecht voor een eerste afspraak?

Bekijk onze actuele wachttijden.

Zo beoordelen cliënten onze zorg.

Bekijk hier de volledige resultaten uit ons tevredenheidsonderzoek. Onze zorg ook beoordelen? Dat kan op Zorgkaart Nederland.

Tevredenheid

Afname stemmingsklachten

Zou ons aanbevelen