u bent hier: Homepage Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ’s)

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je vragen over het verloop van je aanmeldproces, over kosten en vergoeding, over de regels die gelden voor afmelden of het verloop van je behandeling? Grote kans dat je de antwoorden hier vindt.

Wordt zorg door het HDI vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Als je een verwijzing hebt, wordt onze zorg door vrijwel alle verzekeraars vergoed vanuit de basisverzekering. De kosten tellen mee voor je eigen risico. Bekijk hier met welke verzekeraars we een contract hebben. Staat jouw verzekeraar er niet bij? Neem dan contact op met je verzekeraar of controleer je polisvoorwaarden, mogelijk kun je alsnog in aanmerking komen voor 100% vergoeding.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Staat jouw vraag hier niet bij? Stel je vraag dan vooral via info@hdi.nl. We helpen je graag.

Waar vind ik de actuele wachttijden?

De actuele wachttijden per locatie vind je hier.

Wordt behandelen via beeldbellen vergoed?

Ja, iedereen die via een Nederlandse zorgverzekeraar verzekerd is en een juiste verwijzing heeft kan hier gebruik van maken.

Hoe kan ik de wachttijd overbruggen?

Na het intakegesprek heb je toegang tot onze Welkomstmodule in het cliëntenportaal. Hier vind je alle informatie die je helpt voorbereiden op de behandeling, oefeningen die waardevolle inzichten kunnen opleveren en andere informatie en tips waarmee je vast aan de slag kunt. Soms krijg je tijdens de intake daarnaast het advies om vast gebruik te maken van een e-healthmodule of startgroep.

Wat gebeurt er na het intakegesprek?

Na het intakegesprek is er een wachttijd tot de individuele behandeling bij een therapeut start. Gedurende deze tijd kun je gebruik maken van onze Welkomstmodule in het cliëntportaal. Daarin staat informatie over onze behandelingen en oefeningen. Wanneer de intaker dat heeft geadviseerd, kun je in deze periode ook gebruik maken van e-healthmodules of onze Startgroep. De startgroep kan online of locatie worden gevolgd, en is gericht op het verstrekken van informatie over de verschillende gevolgen van kanker.

Wanneer word ik uitgenodigd voor een intakegesprek?

Als de aanmelding rond is, bellen we je om een intakegesprek in te plannen. Ook ontvang je digitaal of per post een intakevragenlijst. Deze gebruikt de behandelaar om het intakegesprek voor te bereiden. Wil je weten hoe lang het ongeveer duurt tot je intakegesprek, bekijk dan de actuele wachttijden.

Wie komen er in aanmerking voor onze psychologische behandelingen?

Wij richten ons op de diagnose en behandeling van psychologische problemen bij kanker. Bijvoorbeeld depressieve klachten, angstklachten, vermoeidheid, aandachts- en concentratie problemen en slaapklachten. Wij zijn er voor mensen met kanker en hun naasten. Volwassenen, jongeren en kinderen. Dit is ongeacht de aard en de ernst van de ziekte, de fase van behandeling of vooruitzichten. Daarnaast zien wij – op kleinere schaal – mensen met COPD, ALS en andere levensbedreigende ziektes.

Zo beoordelen cliënten onze zorg.

Bekijk hier de volledige resultaten uit ons tevredenheidsonderzoek. Onze zorg ook beoordelen? Dat kan op Zorgkaart Nederland.

Tevredenheid

Afname stemmingsklachten

Zou ons aanbevelen