u bent hier: Homepage Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ’s)

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je vragen over het verloop van je aanmeldproces, over kosten en vergoeding, over de regels die gelden voor afmelden of het verloop van je behandeling? Grote kans dat je de antwoorden hier vindt.

Mijn cliënt heeft geen kanker, maar wel een ernstige ziekte. Kan ik verwijzen?

In principe kunnen ook deze cliënten bij ons terecht. Neem voor overleg contact met ons op.

Komt het HDI ook in het ziekenhuis?

Na overleg met de verwijzer én de behandelend medisch specialist komen wij ook bij mensen in het ziekenhuis.

Biedt het HDI ook psychiatrische zorg?

Er werkt een psychiater bij het HDI die op aanvraag van een verwijzer of HDI-therapeut psychiatrisch onderzoek kan doen, indien nodig medicatie voorschrijft en beschikbaar is voor consultatie. Het HDI biedt nadrukkelijk géén crisisopvang. Schakel bij een acute crisissituatie de (dienstdoende) huisarts in.

Hoe verloopt de aanmeldprocedure voor mijn patiënt?

Stap 1: Uw patiënt heeft eerst een verwijzing nodig. Verwijzen kan via Zorgdomein, of met een verwijsbrief.

Stap 2: Wij nodigen uw patiënt uit voor een intake.

Stap 3: Uw patiënt heeft een intakegesprek met een van onze therapeuten.

Stap 4: De regiebehandelaar en de patiënt hebben een focusgesprek.

Kan ik van tevoren met een therapeut overleggen over een verwijzing?

Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar consultatie@hdi.nl

Hoe snel kan mijn patiënt terecht voor een eerste afspraak?

Bekijk onze actuele wachttijden.

Zo beoordelen cliënten onze zorg.

Bekijk hier de volledige resultaten uit ons tevredenheidsonderzoek. Onze zorg ook beoordelen? Dat kan op Zorgkaart Nederland.

Tevredenheid

Afname stemmingsklachten

Zou ons aanbevelen