Veelgestelde vragen (FAQ’s)
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je vragen over het verloop van je aanmeldproces, over kosten en vergoeding, over de regels die gelden voor afmelden of het verloop van je behandeling? Grote kans dat je de antwoorden hier vindt.

Faq categories
Zeg uw afspraak zo snel mogelijk en níet later dan twee werkdagen van tevoren af bij ons secretariaat. Hoe vroeger u afzegt, hoe groter de kans dat wij een andere cliënt kunnen inplannen. Als u uw afspraak niet of later dan twee werkdagen van tevoren afzegt, brengen wij hiervoor kosten in rekening.
Voor afspraken die niet of later dan twee werkdagen van tevoren worden afgezegd, brengen wij €75,- in rekening. Deze kosten zijn niet te declareren bij de zorgverzekeraar. Daarom vragen we je op tijd af te zeggen, zodat wij een andere cliënt kunnen inplannen. Bovendien bespaar je jezelf en ons kosten, want ook wij kunnen een gemist consult niet declareren bij de zorgverzekeraar en moeten wél de behandelaar betalen.
Als je een verwijzing hebt, wordt onze zorg door vrijwel alle verzekeraars vergoed vanuit de basisverzekering. De kosten tellen mee voor je eigen risico. Bekijk hier met welke verzekeraars we een contract hebben. Staat jouw verzekeraar er niet bij? Neem dan contact op met je verzekeraar of controleer je polisvoorwaarden, mogelijk kun je alsnog in aanmerking komen voor 100% vergoeding.
Staat jouw vraag hier niet bij?
Mail naar info@hdi.nl en jouw vraag wordt zo snel mogelijk beantwoord.